Plášte Maxxis - technológie a zmesi.
Pridané 20.1.2025 10:54:14 Počet zobrazení 26
Maxxis získal ocenenie ako najlepšia značka pneumatík od cyklomédií Enduro a E-mountainbike. Čo všetko sa skrýva za tým?
Od svojho založenia pred viac ako 50 rokmi sa spoločnosť Maxxis International venuje výrobepneumatík, ktorým môžu cyklisti a aj vodiči áut dôverovať v oblasti kvality a výkonu.
Dôvera v Maxxis siaha od bežných spotrebiteľov po profesionálov ktorí sa spoliehajú na pneumatiky Maxxis, aby vyhrali svetové a národné majstrovstvá, či olympijské medaily.
Spoločnosť Maxxis, založená na Taiwane, začala výrobou pneumatík pre bicykle a čoskoro rozšírila svoju ponuku o pneumatiky pre autá, ľahké nákladné autá, ATV, motocykle, prívesy a ďalšie. Dnes Maxxis distribuuje svoje produkty do viac ako 180 krajín a má prevádzky v Ázii, Severnej Amerike, Južnej Amerike, Európe, Afrike a Austrálii, kde zamestnáva viac ako 30 000 ľudí. Schopnosť spoločnosti Maxxis slúžiť zákazníkom po celom svete má korene v jej výrobnej kapacite, ktorá zahŕňa zariadenia na Taiwane, v Číne, Thajsku, Vietname a Indii. Maxxis otvoril svoje prvé distribučné zariadenie v Severnej Amerike v roku 1985 a dnes má viac ako pol milióna štvorcových stôp skladových priestorov po celých USA, ktoré sa nachádzajú v Atlante, Los Angeles, Dallase/Fort Worth a Indianapolis.
V týchto distribučných centrách Maxxis sú umiestnené jedny z najlepších pneumatík na trhu. Inžinieri Maxxis vo výskumných a vývojových centrách v Ázii, Európe a Severnej Amerike pracujú s využitím najnovšej technológie, aby zabezpečili, že produkty spoločnosti budú špičkové. Maxxis má tiež najväčšiu skúšobnú plochu pneumatík v Číne a žiada spätnú väzbu a pomoc od pôsobivého radu sponzorovaných jazdcov spoločnosti, ktorí informujú o výkone pneumatík v tých najdrsnejších a najnáročnejších podmienkach.
Konštrukcia plášťa Maxxis
Základná konštrukcia pneumatiky
Bežná pneumatika sa skladá z kordu, kostry a behúňa. Podľa kvality pneumatiky a jej účelu je aplikovaná príslušná protiprierazná technológia. Viac napovie nasledijúci obrázok.
BEAD - pätka - jej funkciou je udržať samotnú pneumatiku v ráfiku, keď je nahustená. Je vyrábaná z troch druhov materiálov.
WIRE BEAD - drôtená pätka: Pevný kovový drôt sa používa ako materiál pätky v prípade, kde je potrebná maximálna pevnosť, nízka cena a hmotnosť nie je faktorom.
FOLDING BEAD - skladacia pätka: Skladacie pätky tiež udržujú pneumatiku pripevnenú k ráfiku, ale sú ľahšie a ľahko sa prepravujú. Pätka je vyrobená zo spriadaných aramidových vlákien.
CARBON FIBER BEAD - pätka z karbónových vlákien: Pružný materiál s väčšou pevnosťou, aby odolal silám, ktoré vyvíja vysokotlaková cestná pneumatika.
CASTING - kostra plášťa
Tvorí vlastne základ plášťa od jednej pätky k druhej, je na nej nanesený samotný dezén pneumatiky.
SINGLE-PLY CASTING - Jednovrstvé kostra: Jedna vrstva nylonu obalená od pätky k pätke.. Jednovrstvové puzdro sa dobre prispôsobí terénu a má nižšiu hmotnosť.
DUAL-PLY CASING - dvojvrstvá kostra: Dve vrstvy materiálu plášťa sú použité od pätky po pätku, čo poskytuje dodatočnú ochranu a tuhosť bočnej steny pre enduro a downhill aplikácie (dubleDown a Downhill plášť).
Konštrukcia bezdušových plášťov - Tubeless Ready
Bezdušové pneumatiky Maxxis poskytujú jazdcovi mnoho výhod: schopnosť prevádzkovať nižší tlak vzduchu pri jazde, čo zlepšuje trakciu; nižší valivý odpor v porovnaní s pneumatikou s dušou; a menšia šanca na prerazenie o ráfik, pretože tu nie je žiadna duša. Bezdušové pneumatiky sú označené písmenami „TR" na bočnici.
Bezdušové pneumatiky musia byť namontované na bezdušové ráfiky a vyžadujú použitie tekutého tesniaceho prostriedku na udržanie tlaku. Kvapalné tmely majú ďalšiu výhodu v utesňovaní malých vpichov. Nezabudnite pravidelne kontrolovať tmel a podľa potreby ho obnovovať, pretože časom vyschne.
Maxxis technológie ochrany proti prerazeniu a defektom
Základom protiprierazovej technológie je hustota tkania kostry plášťa. Vtedy hovoríme o tzv. TPI - tips per inch, teda počet nití na palec štvorcový.
Nižšie hodnoty TPI (napr. 60 TPI) poskytuje lepšiu odolnosť proti prepichnutiu, prerezaniu a oderu, ale plášť je ťažší. Vyššie TPI (napr. 120 TPI) sa lepšie prispôsobí terénu, ponúka hladšiu a pohodlnejšiu jazdu a zároveň znižuje hmotnosť pneumatiky. Kompromisom sú kostry s vyšším TPI, ktoré sú v porovnaní s kostrami s nižším TPI krehkejšie.
Hodnoty Maxxis TPI sú počty nití na palec jednej vrstvy plášťa v porovnaní s niektorými hodnoteniami TPI od konkurencie.
Maxxis SilkWormSilkWorm, v preklade priadka morušová, je exkluzívny materiál zabudovaný do plášťa vybraných modelov, ktorý zvyšuje odolnosť proti prepichnutiu a roztrhnutiu. Priadka morušová sa nachádza pod behúňom ako istič.
|
|
Maxxis ZKZK je materiál na ochranu proti prepichnutiu novej generácie, ktorý je ľahší, pružnejší a pevnejší ako predchádzajúce materiály, ako napríklad K2. Maxxis zvyčajne používa ZK ako nárazníkovú vrstvu umiestnenú pod behúňom v strede pneumatiky. |
Maxxis EXO ProtectionEXO je materiál odolný voči prerezaniu a oderu, ktorý sa pridáva na bočné steny mnohých horských a gravel plášťov Maxxis. Táto husto tkaná látka je ľahká a vysoko flexibilná, čo zaisťuje, že výkon pneumatiky - teda jej jazdné vlastnosti, zostane nezmenený. EXO Protection poskytuje výbornú ochranu pre zvýšenú odolnosť pri jazde na graveli, XC a nenáročných trailoch.
|
|
Maxxis EXO+EXO+ je stredná možnosť ochrany proti prepichnutiu/preseknutiu od Maxxisu vhodná pre všestrannú jazdu na trailoch a ľahké e-bicykle. Začneme odolným telom plášťa zo 60 TPI tkaniny, pridáme legendárnu ochrannú vrstvu proti prepichnutiu EXO na bočné steny a zavŕšime to malou butylovou vložkou okolo oboch kordov plášťa. Pevné telo plášťa a materiál EXO chránia pred poškodením od kameňov a koreňov, zatiaľ čo butylová vložka chráni pneumatiku pred pritlačením a pomáha predchádzať poškodeniu ráfika. |
Maxxis DoubleDown (DD)DoubleDown (DD) je riešenie plášťa pre enduro preteky a použitie na e-bicykloch od Maxxisu. Dve vrstvy ľahkého 120TPI materiálu tvoria kostru plášťa a sú kombinované s butylovou bočnou vložkou, aby vytvorili vysoko odolnú pneumatiku s väčšou spätnou väzbou ako zjazdová plášťová pneumatika. Pneumatiky DoubleDown sú o niečo ľahšie ako ich náprotivky - zjazdové plášte, ale je to skutočne rozdiel v „pocite na ceste", ktorý ich odlišuje. Niektorí jazdci môžu uprednostňovať vysokú tlmiacu schopnoť pri jazde poskytovanú zjazdovými pneumatikami.
|
|
Maxxis DownHill (DD)Ako už názov napovedá, zjazdové plášte Maxxis sú navrhnuté pre extrémne použitie vo všetkých gravity disciplínach od zjazdových pretekov cez jazdu v bikeparku až po extrémnu jazdu na e-bicykloch. Pneumatiky Maxxis Downhill sú vyrobené z dvoch vrstiev odolného materiálu plášťa s hustotou 60 TPI spolu s veľkou butylovou gumovou vložkou, ktorá siaha od každej pätky do bočnice. Butylová vložka pomáha predchádzať prasknutiu, chráni ráfik pred nárazmi a poskytuje dodatočnú stabilitu bočnice. |